Coraz większą uwagę zwraca się dzisiaj na ochronę danych osobowych. Wprowadzane przepisy, czy to na poziomie polskiego prawa, czy też prawa europejskiego, regulują coraz ściślej kto i kiedy może pozyskiwać, przechowywać i wykorzystywać dane osobowe innych. Stąd też, nie można o tym zapominać prowadząc sklep internetowy, aby nie narazić się na kary finansowe, a przede wszystkim na utratę zaufania klientów.

Błędne rozumienie przepisów

Jak się okazuje, niektórzy przedsiębiorcy błędnie rozumieją przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych. Ne rejestrują oni baz danych, gdyż zwolnieni są z tego ci, którzy wykorzystują je tylko i wyłącznie do wystawiania faktur. Jednakże, praktycznie żaden sklep nie wykorzystuje danych tylko do wystawiania faktur i rachunków. Prowadząc chociażby sprzedaż wysyłkową, wykorzystuje się dane, aby móc przesłać zakupiony towar do klienta. W takim przypadku już natomiast jak najbardziej pojawia się obowiązek rejestracji bazy danych w GIODO.

Do czego jeszcze potrzebne są dane osobowe klientów?

Dane osobowe są dla sklepów internetowych niezwykle cenne. Wynika to z tego, że dzięki nim mogą prowadzić skuteczny marketing mailowy. Jak się okazuje, jest to dzisiaj jedna ze zdecydowanie najskuteczniejszych form reklamy w internecie. Co więcej, najskuteczniejsza jest wtedy, kiedy reklamy wysyła się do osób będących w przeszłości klientami danego sklepu. Stąd też tak potrzebne jest przechowywanie danych osobowych klientów.

Co zrobić, aby przechowywanie danych było legalne?

Przede wszystkim, podczas rejestracji klienci powinni być poproszeni o zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez sklep. Co więcej, jak już zresztą wspomniano, niezbędna jest rejestracja absolutnie każdej bazy danych u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here