Billboardy

Dla wielu polskich przedsiębiorstw reklama zewnętrzna to główny i podstawowy typ reklamy. Polega ona na eksponowaniu wybranych przez nas treści na świeżym powietrzu. Najczęściej, wykorzystuje się do tego celu przestrzeń w miastach oraz wzdłuż dróg i szlaków komunikacyjnych. Są to miejsca idealne do ustawiania między innymi billboardów, za pomocą których możemy oddziaływać na wielu potencjalnych klientów.  

Reklama na billboardzie – jak się do tego zabrać?

Jeśli prowadzisz własne przedsiębiorstwo, na pewno zdajesz sobie sprawę jak istotne jest komunikowanie się z otoczeniem twojej firmy. W ten sposób mamy możliwość pozyskania nowych odbiorców naszych produktów.

W wielu przypadkach skuteczniejsza okazuje się nie reklama zamieszczana w mediach, ale ta eksponowana w określonej okolicy – na przykład w twoim regionie lub mieście. Wówczas, najlepszym rozwiązaniem jest właśnie zainwestowanie w reklamę na billboardzie.

Jeśli zastanawiasz się jak tego dokonać – podpowiadamy. W pierwszej kolejności należy odnaleźć firmę, która zajmuje się udostępnianiem przestrzeni billboardowej. Jeśli w naszej miejscowości taka nie funkcjonuje – możemy postarać się o wykonanie nośnika oraz jego montaż od podstaw. Następnie, należy przygotować treść reklamową. Powinien zająć się tym profesjonalny grafik, który zaprojektuje dla nas plakat. Kolejny krok to jego wydruk oraz naniesienie na wybrany billboard.

Często wykorzystywaną alternatywą względem billboardów są telebimy, na których można wyświetlać treści wizualne – także w formie animowanej.

Gdzie powinien stać billboard?

Lokalizacja billboardu to sprawa kluczowa. W zależności od miejsca, w którym będziemy eksponować naszą reklamę, będzie ona mniej lub bardziej skuteczna w spełnianiu celów marketingowych. W jakie miejsca warto celować?

Przede wszystkim – wszędzie tam, gdzie występują duże skupiska ludzkie, czyli: centra miast, okolice dworców PKP i galerii handlowych, kampusy uniwersyteckie lub szpitale. Każda osoba mijająca nasz billboard lub spoglądająca na niego choćby kątem oka staje się potencjalnym konsumentem oferowanych przez nas produktów.

Warto również rozważyć wybór billboardu ulokowanego przy szlakach komunikacyjnych. Szczególnie atrakcyjne są najczęściej uczęszczane ulice, drogi przelotowe, wylotówki z miast, skrzyżowania oraz duże ronda. Duża ilość przejeżdżających nimi kierowców na pewno będzie działać na naszą korzyść.

Polecamy także wziąć pod uwagę miejsca często odwiedzane przez pieszych. Piesi, w przeciwieństwie do kierowców, mają więcej czasu, by dokładnie zapoznać się z naszą reklamą na billboardzie. Ponadto, przedstawianie im treści reklamowych nie rozprasza ich i nie stanowi zagrożenia w ruchu drogowym. Najczęściej wybierane to okolice bulwarów i parków, szlaków spacerowych, a także parkingi i przestrzenie przed dużymi centrami handlowymi.

Oczywiście, nie tylko wymienione wyżej miejsca mogą być dobrym pomysłem na eksponowanie reklamy zewnętrznej. Przykładowo – billboardy w Legnicy czy Katowicach umieszczane są także przy wjazdach na osiedla i blokowiska. Dzięki temu, mieszkańcy konkretnych osiedli mają możliwość „zadomowić” się z obecnością danej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here