Nie ma mowy, aby jakikolwiek biznes internetowy mógł istnieć bez odpowiedniej reklamy w sieci. Ponadto, również tradycyjne biznesy naziemne muszą reklamować się w internecie, aby odnieść sukces. Jakie formy reklamy są jednak najskuteczniejsze? Jak to robić, by stale pozyskiwać klientów?
Social media marketing
Dzisiaj nie da się już przecenić roli social media w marketingu. Każda szanująca się firma musi posiadać aktywny profil na najważniejszych stronach z branży social media. Gwarantuje to stały, a co najważniejsze bezpośredni kontakt z klientem. Konto na portalu powinno służyć do zamieszczania aktualności dotyczących firmy, jak również do pozyskiwania nowych klientów na przykład poprzez ogłaszanie konkursów.
Marketing mailowy
Bez wątpienia, trudno również funkcjonować w internecie posiadając sklep, który nie jest reklamowany przez e-mail. Wielu przedsiębiorców uważa, że w internecie jest to zdecydowanie najważniejsza forma reklamy. Polega ona na wysyłaniu maili reklamowych do potencjalnych klientów.
Ażeby móc wysyłać wiadomości trzeba posiadać adresy mailowe. Najlepiej więc prosić o nie klientów odwiedzających stronę i robiących zakupy. Badania pokazują, że zdecydowanie łatwiej jest zachęcić do zakupów klienta, który już kiedyś dokonał zamówienia w danym sklepie, niż całkowicie nowego klienta.
SEO marketing
Kolejna kwestia to tak zwany SEO marketing. Nie jest to reklama w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, jednak jest to kwestia niezwykle istotna. SEO polega na tak zwanym pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach, zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Dzięki zamieszczeniu na stronie odpowiednich treści wyszukiwarka wskazuje stronę danego sklepu jako jedną z pierwszych odpowiedzi na konkretne zapytanie. Niewątpliwie, w dzisiejszych czasach, gdy rywalizacja jest już duża, kwestiami SEO powinni zajmować się raczej tylko profesjonaliści.