Jedną z najnowocześniejszych form reklamy jest z pewnością email marketing. Relatywnie tania reklama mailowa pozwala na znaczne zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, o ile oczywiście jest realizowana we właściwy sposób.
Dlaczego to się opłaca?
Przede wszystkim, warto zauważyć, że maile najczęściej wysyła się do swoich byłych klientów. Rzecz w tym, że większość maili w bazie danych sklepu pochodzi od byłych klientów, którzy musieli je podać podczas zamawiania towaru. Warto zauważyć, że utrzymanie klienta jest niezwykle ważne, gdyż przede wszystkim jest zdecydowanie tańsze niż znalezienie nowego klienta. Ponadto, łatwiej namówić kogoś do skorzystania z danej usługi, jeśli już wcześniej z niej korzystał, o ile tylko nie został rozczarowany.
Spersonalizowana wiadomość email
Warto zauważyć, że email marketing skupia się na jednostkach. Chodzi o to, że wiadomości wysyłane do poszczególnych klientów nie powinny być takie same. Konieczne jest tworzenie profili klientów i dopasowywanie do nich reklam. Każdy ma przecież inne potrzeby i inaczej reaguje na reklamę.
Warto również pamiętać o takich podstawach, jak chociażby zwracania się do klienta po imieniu. Istotny jest także luźny język, jakiego używa się w wiadomościach. Rzecz jasna, nie można przesadzić, jednak generalnie klient powinien mieć wrażenie, że otrzymał nie reklamę, a wiadomość od dobrego znajomego.
Nieustanne analizy
Obecnie istnieją narzędzia, dzięki którym można na bieżąco analizować swoją kampanię email marketingową. Chodzi tu o sprawdzanie między innymi takich wskaźników jak współczynnik otwarć wiadomości czy współczynnik kliknięć. Jeśli wskaźniki te przyjmują niskie wartości, jest to jasny sygnał, że kampania nie jest prowadzona w prawidłowy sposób. Potrzebne są wtedy bardziej szczegółowe analizy wykonane przez fachowców.