Magazyn pozornie wydaje się być nieodłącznym elementem sklepu. Jednakże, wiele sklepów internetowych nie posiada magazynów. Co więcej, rezygnują z nich czasem także tradycyjne sklepy. Czy więc posiadanie magazynu jest niezbędne? Jak poradzić sobie bez niego lub też z małym magazynem?
Rodzaj sprzedawanych artykułów
Konieczność posiadania magazynu lub jej brak w dużej mierze zależą od tego, czym się handluje. Rzecz w tym, że niektórych artykułów po prostu nie sposób magazynować. Przykładowo, chcąc magazynować meble trzeba by było kupić niezwykle duży magazyn. Są to dodatkowe koszty, które zwłaszcza dla niewielkich przedsiębiorców rozkręcających biznes internetowy mogą stanowić duży problem.
Warto zauważyć, że nawet naziemne sklepy z dużą renomą często nie mają magazynów. Chodzi tu między innymi o wspomniane sklepy meblowe, ale również o placówki sprzedające artykuły luksusowe. W tych przypadkach dla klientów nie jest to problem, że muszą zaczekać na dostawę kilka dni.
Rotacja towaru i najpopularniejsze produkty
Bez dużego magazynu można sobie poradzić dzięki odpowiedniej rotacji towaru. Rzecz w tym, aby przewidywać mniej więcej liczbę zamówień na konkretne artykuły i zamawiać je z hurtowni w odpowiedniej ilości. Dzięki temu nie jest potrzebny duży magazyn, a klient nie czeka na zamówienie zbyt długo, gdyż w momencie dokonania zamówienia przez klienta produkt jest w posiadaniu sklepu, a nie hurtowni.
Niewątpliwie, warto również zawsze posiadać zapas najpopularniejszych artykułów. Jeśli nie ma opcji, aby magazynować wszystkie artykuły, dobrze robić to przynajmniej z tymi, które kupowane są najczęściej. Klienci są w gruncie rzeczy bardziej wyrozumiali niż mogłoby się wydawać. Dlatego też, nie powinni mieć problemu z oczekiwaniem na zamówienie mniej popularnych produktów, jeśli te najbardziej pospolite otrzymują zawsze po krótkim czasie.