uczciwe SEO dla firm

Nie da się dzisiaj odnosić sukcesów w biznesie, będąc niewidocznym w sieci. Mekką wszystkich internetowych podróży jest ekosystem Google, a zwłaszcza jego wyszukiwarka, która jest punktem startowym większości konsumenckich podróży. Obecność na pierwszej stronie wyników, w połączeniu z systemem reklam tekstowych Ads tworzy optymalne warunki dla szybkiego zbudowania świadomości marki i ściągnięcia rzeszy potencjalnych klientów na stronę swojego sklepu internetowego. Chcąc osiągnąć upragnione rezultaty szybciej, firmy wynajmują do tego celu specjalistyczne agencje. Na rynku usług SEO/Ads panuje jednak olbrzymia wręcz rozpiętość postaw, cen i warunków świadczenia tego typu usług. Duża część agencji SEO postępuje ze swoimi klientami w sposób, nie mający nic wspólnego z partnerstwem i etyką. To musiało doczekać się odpowiedzi i tak się też stało.

Ekosystem Google przypomina wielkie boisko, na którym tysiące graczy próbuje jednocześnie uprawiać setki różnych dyscyplin. Bierze się to stąd, że algorytmy Google są zmieniane setki razy w roku i zasady ich funkcjonowania nie są nigdy do końca jawne. Tak więc wynik prac agencji SEO nigdy nie jest możliwy do całkowicie miarodajnego zmierzenia. Pozycja stron w rankingu wyszukiwarki Google czy skuteczność reklam zależy bowiem od pracy agencji, działań własnych firmy (np. rzetelnego opisu produktów i usług), działań konkurencji oraz sposobowi, w jaki algorytm giganta z Mountain View oceni atrakcyjność stworzonych materiałów. Pozostawia to więc sporo miejsca dla agencji nieetycznych – np. takich, które wykonują minimum pracy i winę za niepowodzenia zrzucają całkowicie na czynniki od siebie niezależne. Brak transparentnej i pełnej komunikacji ze strony Google tworzy też środowisko, w którym agencje SEO często narzucają swoim klientom bardzo niekorzystne umowy, tłumacząc to “standardami rynku”, “wymaganiami twórców wyszukiwarki”, etc.

Nowy gracz

Inicjatywa nabiciwSEO.pl powstała, aby podnieść standard obsługi w branży. Poprzez działania edukacyjne, pomaga klientom i agencjom SEO lepiej się rozumieć i promuje model partnerskiej współpracy. Działalność publicystyczna i szkoleniowa ma spowodować dalszy wytworzenie standardu, którego zachowanie przez agencję stanie się gwarantem najwyższej jakości obsługi. https://nabiciwseo.pl ma także pełnić rolę mediatora w sporach pomiędzy stronami oraz doradzać oszukanym firmom. W dzisiejszym krajobrazie usług SEO/Ads jest sporo miejsca na podmioty zlokalizowane “w środku”, pomiędzy agencją i firmą klienta, będące w stanie obiektywnie ocenić sytuację i podpowiedzieć rozwiązania, korzystne dla obu stron.

Wspólne cele, wspólne podejście

Dużą przeszkodą we współpracy firm z różnych branż jest brak wiedzy na temat specyfiki branży kontrahenta. Agencje SEO boją się ujawniać klientom tajniki swojego warsztatu i know-how, licząc z tym, że z czasem taka firma mogłaby obsługiwać się samodzielnie. Jednocześnie klienci często nie mają wiedzy, jak planować działania w zakresie pozycjonowania czy wypuszczania reklam Google Ads lub nie potrafią wytłumaczyć kontrahentom, jak wygląda w ich przypadku proces zakupowy, na czym polega przewaga konkurencyjna, jaka jest długofalowa strategia marketingowa firmy, etc. NabiciwSEO.pl stawia na model partnerski, gdzie obie strony, z myślą o długofalowej współpracy, uczą się od siebie wzajemnie i mają jasno zdefiniowane cele w metodyce STO (strategiczne, taktyczne, operacyjne). Powoduje to, że agencja i firma stają się mocno związane z sobą, ale ma to charakter dobrowolny i “spoiwem” jest wizja korzyści do osiągnięcia, a nie nieuczciwych zapisów umowy (np. przewidujących utratę zaplecza w przypadku zerwania umowy).

Obecność w ekosystemie Google jest dziś nieodzownym warunkiem dynamicznego wzrostu działań sprzedażowych w Internecie. Warto, przynajmniej na początkowym etapie działania w nim, wesprzeć się doświadczeniem i know-how partnera, który zagwarantuje wysoki poziom obsługi i szybki wzrost. W walce o uprzywilejowaną pozycję w tym wyścigu należy się jednak wystrzegać szarlatanów i firm, które świadomie naciągają klienta, oferując usługi o jakości nieadekwatnej do wynagrodzenia. Dlatego istotnym jest, aby decyzję o ocenie i wyborze agencji do obsługi podejmować w oparciu o dokładne informacje z rynku, pozwalające uniknąć najczęstszych pułapek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here