Zachowanie twoich najlepszych pracowników powinno być stałym priorytetem – zastąpienie ich generuje koszta
Zachowanie twoich najlepszych pracowników powinno być stałym priorytetem – zastąpienie ich generuje koszta, poza tym mogą zabrać swój wgląd w sprawy i swoje umiejętności do konkurencji. Dlaczego więc tak wiele organizacji wciąż nie wie, jak zatrzymać swoją kadrę? Kiedy wdrażasz strategię przyciągania kandydatów, upewnij się, że myślisz również długoterminowo – przyciąganie wspaniałych ludzi jest bezcelowe, jeśli nie możesz ich zatrzymać.
Oto sześć powodów, dla których duże firmy nie zachowują swoich najlepszych ludzi:
1. Zarząd nie słucha pracowników
W każdej organizacji można łatwo wpaść w pułapkę traktowania pracowników jako całości, a nie jednostek. Niektórzy pracownicy mogą mieć bardzo mało czasu na spotkanie z własnym menedżerem. Poświęć czas na spotkanie ze swoim zespołem. Nawet jeśli wydaje się, że wszystko jest w porządku, mogą pojawić się frustracje, które wypłyną jedynie podczas rozmowy twarzą w twarz. Posłuchaj, co mają do powiedzenia, i pokaż, że jesteś gotów podjąć rozsądne działania, aby rozwiązać wszelkie problemy.
2. Zbyt sztywne ograniczenia
Biurokracja może być częstym powodem, dla którego pracownicy chcą się przenosić do innych firm, szczególnie z dużych korporacji. Większość pracowników na poziomie wykonawczym zrozumie powody stojące za „biurokracją”, ale nadal może być frustrujące, jeśli nie mają wpływu na konkretne decyzje, procesy lub reguły. Przed ustanowieniem ważnych protokołów ważne jest, aby uzyskać akceptację swoich najlepszych pracowników.
3. Brak rozwoju
Nie zawsze zakładaj, że pieniądze są największym motywatorem. Sam silny pakiet pensji i świadczeń często nie wystarcza, aby zaangażować twój najlepszy talent. Większość pracowników będzie chciała wiedzieć, czy istnieją prawdziwe możliwości rozwoju kariery, szkolenia i rozwoju w ich roli. Niepowodzenie w zapewnieniu jasnej ścieżki kariery w firmie może doprowadzić do wycofania się, szczególnie w sytuacji, gdy inne role są dostępne gdzie indziej. Jeśli szukasz organizacji, która przeprowadzi profesjonalne i interesujące szkolenia dla firm, poznańska firma AmBiznes może być odpowiedzią na twoje problemy. Odwiedź stronę internetową www.ambiznes.pl i zapoznaj się z ofertą dotyczącą szkoleń oraz pozyskiwania dofinansowań.
4. Nieumiejętność wykrycia konfliktu
Kiedy w dużych korporacjach konflikt pozostaje niezauważony i zignorowany, dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że nikt nie zdaje sobie sprawy, że to się dzieje. Konflikt może odnosić się do napięcia między współpracownikami lub nieudanej i bezproduktywnej relacji między bezpośrednim przełożonym a członkiem zespołu. Takie napięcie może pozbawić morale i motywacji – i to nie tylko zaangażowanych stron. Regularna kontrola stanu twojego zespołu to dobry sposób na pilnowanie wszelkich problemów i radzenie sobie z nimi szybko i skutecznie. Możesz spróbować wprowadzić system, w którym pracownicy będą czuć się bezpiecznie, udzielając anonimowych informacji zwrotnych, aby podkreślić wszelkie problemy.
5. Słaba komunikacja z wizją firmy
Pracownicy chcą czuć się podekscytowani i pasjonować się biznesem, dla którego pracują i muszą widzieć jasną wizję na horyzoncie. Jeśli organizacja nie promuje marki wewnętrznie i nie udaje się skutecznie komunikować celów firmy jako całości, pracownikom może wkrótce brakować kierunku i prowadzenia. Brak wizji często prowadzi ludzi do szukania inspiracji w innym miejscu.