Założenie sklepu internetowego, w porównaniu do założenia tradycyjnego sklepu wydaje się być raczej dosyć proste. Nie zmienia to faktu, że również jest przy tym wiele pracy. Nie można zapominać o dopracowaniu strony internetowej i umieszczeniu na niej wszystkiego co niezbędne. Między innymi jest to regulamin sklepu, który często jest niedoceniany.

Obowiązek prawny

Po pierwsze, każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin zamieszczony na stronie, gdyż wynika to z polskiego prawa. Co najmniej w kilku ustawach jest to dosyć jasno określone. Klient musi być bowiem poinformowany o swoich prawach i obowiązkach, musi akceptować regulamin i zdawać sobie sprawę z konsekwencji jego nieprzestrzegania.

Co poza prawem?

Zdecydowanie, prawo nie jest jedynym czynnikiem, który sprawia, że warto mieć na stronie regulamin. Sprawia on bowiem, że współpraca z klientem jest jasna i nie ma żadnych niedomówień. Niewątpliwie, korzysta na tym zarówno klient jak i sprzedawca. Klient wie jakie prawa mu przysługują i co może zrobić, gdy na przykład nie dotrze do niego zamówienie. Sprzedawca natomiast chroni się za pomocą regulaminu przed różnego rodzaju pozwami.

Gdzie umieścić regulamin sklepu internetowego?

Niewątpliwie, regulamin nie powinien być centralnym punktem sklepu internetowego. Ważniejsze dla klienta są bowiem produkty, które może kupić. Niemniej jednak, regulamin nie powinien być również ukrywany. Powinien on znaleźć się w miejscu dobrze widocznym, tak aby klient nie musiał go zbyt długo szukać.

Rodzaj regulaminu

Generalnie, jeśli chodzi o typ regulaminu są dwie opcja. Pierwsze rozwiązanie to umieszczenie na stronie gotowego wzoru regulaminu. Druga opcja to napisanie regulaminu od początku przez fachowca. Niewątpliwie, zindywidualizowany regulamin jest bardziej kompletny, jednak jego wykonanie drożej kosztuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here