O tym, czy dany sklep internetowy pozwala zarobić decyduje wiele czynników. Na sukces lub jego brak wpływa jednak z pewnością również to, w jaki sposób opisywane są sprzedawane produkty.
Szczegółowy opis produktu
Ważne jest, aby klient, który zamawia coś przez internet, wiedział jaki produkt dostanie. Z tego też względu, konieczne jest jak najbardziej szczegółowe jego opisanie. Oczywiście, dobrze jest, jeśli obok opisu widnieje również zdjęcie produktu. Niemniej jednak, na zdjęciu często nie wszystko jest dokładnie widoczne.
Szczegółowo, ale zwięźle
Pomimo, iż duży stopień szczegółowości jest ważny, opis nie powinien być rozwleczony. Rzecz w tym, że jeśli jest za długi, to klient po prostu nie ma ochoty go czytać. Trzeba więc w jak najkrótszym opisie zawrzeć jak najwięcej informacji. Nikt nie powiedział, że stworzenie dobrego opisu to zadanie proste.
Emocjonalny język skierowany do konkretnego odbiorcy
Ważne jest również, aby opisy był jak najbardziej emocjonalne. Chodzi o to, aby znalazło się w nich wiele określeń wywołujących pozytywne emocje, a jednocześnie przekonujących klienta, że faktycznie powinien zakupić dany produkt.
Warto też pamiętać o tym, aby opis kierować do konkretnej grupy docelowej. Warto zastanowić się, kto może być najbardziej zainteresowany danym produktem i do niego się zwracać. Chodzi tu przede wszystkim o określenie płci i wieku.
Opis pod pozycjonowanie
Opis produktu ma konkretną funkcję, jaką jest przedstawienie danego towaru. Niemniej jednak, dobrze jest, jeśli jednocześnie przyczynia się do polepszenia pozycji strony w wyszukiwarkach. Stąd też dobrze jest wpleść w treść opisu najważniejsze słowa kluczowe.
Informacje o wadach produktu
Niewątpliwie, warto również wspomnieć o wadach produktu. Dobrze jest przedstawić je jako niewiele znaczące, jednak ukrywanie ich nie ma sensu, gdyż w ciągu 14 dni od zakupu produktu klient i tak zawsze ma prawo zwrócić towar.