Wielu osobom wydaje się, że PR i marketing to pojęcia tożsame, tymczasem nie jest tak do końca. Aczkolwiek, są to spokrewnione dziedziny, które powinny ze sobą współistnieć. Warto wobec tego zapoznać się z podstawowymi różnicami, aby lepiej zrozumieć, czym są te dwa obszary.

Podstawowa różnica

Marketing obejmuje działania powiązane z produktem, polityką cenową, promocją i konkretnym punktem sprzedaży. Natomiast, public relations idzie nieco dalej, wkraczając bezpośrednio w świadomość i co za tym idzie, motywację potencjalnych klientów. PR ma bowiem za zadanie kreować pozytywny wizerunek marki. Public relations obejmuje działania przedsiębiorstwa wobec całego otoczenia, odwołując się do potrzeby bycia poinformowanym. Relacje z odbiorcami budowane są na zaufaniu. Public relations nastawione jest na to, aby być przystosowanym do oczekiwań konsumenckich. Cel jest jeden: uzyskanie zaufania odbiorców. Z kolei, marketing obejmuje działania przedsiębiorstwa związane z produktem
i sprzedażą. Odwołuje się do ludzkich potrzeb i pragnień, wyrażanych w popycie. Relacje z odbiorcami opierają się na wymianie towarowej, gdyż marketing ukierunkowany jest na dostosowanie produkcji do wymagań rynku. Celem jest sprzedaż.

Najlepsze połączenie: PR i marketing

Jeżeli działania z zakresu public relations połączone zostaną z marketingiem to można spodziewać się tego, że w efekcie utworzona zostanie idealna strategia marketingowa. Dzięki niej pracownicy z codemedia.pl będą w stanie pomóc klientowi ustawić najważniejsze dla jego przedsiębiorstwa cele oraz skoncentrują się na tym, by dobrać takie środki promocji, dzięki którym faktycznie produkt zostanie przedstawiony konsumentom w korzystnym świetle. Tego typu działania, obejmujące wiele kanałów dystrybucji, rzeczywiście wpływają pozytywnie na wyniki sprzedażowe. A to stanowi największą zachętę dla osób szukających nowych rozwiązań dla swojego interesu. Wobec tego, kiedy sami prowadzimy firmę, musimy decydować się na to, by podejście marketingowców było kompleksowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here