Wielu osobom wydaje się, że PR i marketing to pojęcia tożsame, tymczasem nie jest tak do końca. Aczkolwiek, są to spokrewnione dziedziny, które powinny ze sobą współistnieć. Warto wobec tego zapoznać się z podstawowymi różnicami, aby lepiej zrozumieć, czym są te dwa obszary.
Podstawowa różnica
Marketing obejmuje działania powiązane z produktem, polityką cenową, promocją i konkretnym punktem sprzedaży. Natomiast, public relations idzie nieco dalej, wkraczając bezpośrednio w świadomość i co za tym idzie, motywację potencjalnych klientów. PR ma bowiem za zadanie kreować pozytywny wizerunek marki. Public relations obejmuje działania przedsiębiorstwa wobec całego otoczenia, odwołując się do potrzeby bycia poinformowanym. Relacje z odbiorcami budowane są na zaufaniu. Public relations nastawione jest na to, aby być przystosowanym do oczekiwań konsumenckich. Cel jest jeden: uzyskanie zaufania odbiorców. Z kolei, marketing obejmuje działania przedsiębiorstwa związane z produktem
i sprzedażą. Odwołuje się do ludzkich potrzeb i pragnień, wyrażanych w popycie. Relacje z odbiorcami opierają się na wymianie towarowej, gdyż marketing ukierunkowany jest na dostosowanie produkcji do wymagań rynku. Celem jest sprzedaż.
Najlepsze połączenie: PR i marketing
Jeżeli działania z zakresu public relations połączone zostaną z marketingiem to można spodziewać się tego, że w efekcie utworzona zostanie idealna strategia marketingowa. Dzięki niej pracownicy z codemedia.pl będą w stanie pomóc klientowi ustawić najważniejsze dla jego przedsiębiorstwa cele oraz skoncentrują się na tym, by dobrać takie środki promocji, dzięki którym faktycznie produkt zostanie przedstawiony konsumentom w korzystnym świetle. Tego typu działania, obejmujące wiele kanałów dystrybucji, rzeczywiście wpływają pozytywnie na wyniki sprzedażowe. A to stanowi największą zachętę dla osób szukających nowych rozwiązań dla swojego interesu. Wobec tego, kiedy sami prowadzimy firmę, musimy decydować się na to, by podejście marketingowców było kompleksowe.