Dobra strona internetowa to dziś podstawa sukcesu wielu firm – bez odpowiedniej widoczności w sieci dotarcie do grona klientów docelowych staje się nie tylko trudne, ale często wręcz niemożliwe. Potrzebę inwestowania w obecność własnej marki w sieci widzą dziś nie tylko właściciele sklepów internetowych, ale też bardziej tradycyjni gracze na rynku.

Z usług agencji SEO korzystają zarówno marki odzieżowe i wszelkiego rodzaju branże oferujące sprzedaż internetową, jak i firmy prawnicze, usługowe czy specjaliści w branżach mniej popularnych. Wszystkich łączy przy tym jedna, zasadnicza kwestia: jak wybrać agencję SEO i wyjść na współpracy korzystnie?

Czym właściwie jest SEO?

Branża e-commerce, będąca stosunkowo nową i w dalszym ciągu rozbudowywaną strefą marketingową, posiada w swoim słowniku wiele terminów i pojęć zupełnie niezrozumiałych dla przeciętnego użytkownika Internetu. SEO to właśnie jedno z tych zagadnień, które dla osób nie interesujących się pozycjonowaniem stron nie ma większego sensu. Jeśli jednak chcesz podjąć działania w Internecie i uwidocznić swój biznes w sieci, znajomość roli SEO jest dla ciebie niezbędna. Czym jest zagadkowy skrót?

SEO to z angielskiego search engine optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Działania podejmowane w tym zakresie obejmują wszystko, co można legalnie zrobić, by dana strona internetowa osiągnęła jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Do działań optymalizacyjnych możemy zaliczyć więc kwestię zmiany wyglądu samego serwisu i pojawiających się w nim treści, ale też zmian w kodzie strony bezpośrednio wpływających na to, jak widzi ją wyszukiwarka. Do tego dochodzą działania mające na celu poprawić nawigację oraz ogólny komfort korzystania z witryny – to, czy użytkownik pozostanie na stronie i dokona jakiejś interakcji, dostarczając nam pożądanej konwersji, zależy właśnie od tego, jak jest ona dostosowana do jego potrzeb.

Jak wygląda praca agencji SEO?

Osoby zatrudnione w agencjach SEO to specjaliści z różnych stref działalności internetowej, którzy wspólnymi siłami starają się zbudować jak najlepszy wizerunek firmy w sieci za pomocą różnych narzędzi. Współpraca z profesjonalną agencją jest o tyle istotna, że to właśnie osoby działające w strefie optymalizacji stron wiedzą co robić, a czego unikać, by sukces był trwały i nie został uznany przez wyszukiwarkę za działanie nielegalne. Pisanie kodu strony „pod roboty” jest dziś widziane jako złe – strona ma służyć przede wszystkim klientom, a roboty mają ją widzieć tak, jak widziałby ją klient.

Agencja SEO stawia więc na tworzenie wartościowych treści na strony, jednocześnie tworząc interfejs użytkownika tak, by zarówno wrażenia użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki dawały wymierne rezultaty.

Jak rozliczyć się z agencją SEO?

Działania w Internecie dość trudno wycenić, o czym doskonale wiedzą wszelkiej maści freelancerzy, graficy, copywriterzy i inne osoby zatrudniane pokrewnych branżach. To właśnie dlatego wiarygodny, przejrzysty i zrozumiały dla klienta model rozliczania będzie jedną z podstawowych wartości dobrej agencji SEO. Wybierając agencję SEO musisz kierować się przede wszystkim tym, co uważasz za dobre dla własnego biznesu. W niektórych agencjach możesz usłyszeć na przykład o stałej opłacie abonamentowej za usługi SEO, czasem jednak agencje rozliczają się z klientami wyłącznie na podstawie osiągniętych efektów – płatność następuje za konkretne rezultaty, np. za osiągnięcie pozycji na pierwszej stronie Google. Większość dobrych agencji SEO na rynku działa dziś na zasadach partnerskiej współpracy z klientem – szanując swój wzajemny czas i pieniądze, zarówno agencja, jak i klient dążą do uzyskania jednego celu, jakim jest oczywiście lepsza widoczność i zysk firmy.

Agencja SEO LTB z Wrocławia proponuje rozwiązania dopasowane indywidualnie do oczekiwań oraz budżetu klienta – sprawdź naszą ofertę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here