Prowadzenie działalności w sieci nie wydaje się kosztowne. Jednakże, jak się nad tym zastanowić, często generuje całkiem wysokie wydatki, chociażby na wynajęcie biura, gdy konieczne jest zatrudnienie dodatkowych pracowników. Które z wydatków można uznać za koszty prowadzenie działalności i odliczyć od podatku?
Wszystko co niezbędne do prowadzenia działalności
Tak naprawdę, za koszty uznać można wszystko, co jest absolutnie niezbędne, albo przynajmniej przydatne w prowadzeniu działalności. Oczywiście, czasem decyzja odnośnie tego, czy coś jest niezbędne jest mocno subiektywna. W takiej sytuacji trzeba liczyć na pozytywną opinię urzędnika. Zdarza się jednak, że sprawa jest absolutnie oczywista. Warto też zauważyć, że istnieje lista, na której znajduje się wszystko to, co nigdy nie jest wliczane w koszty.
Wynajem pomieszczenia firmowego
Oczywiście, jeśli wynajmuje się biuro, jak najbardziej można uznać, że czynsz za nie jest kosztem, jaki ponosi się wskutek prowadzenia działalności. Jednakże, wiele osób rozkręcając sklep internetowy pracuje z domu. Nie stać ich na wynajem biura. Co w takim wypadku? Zgodnie z prawem, można uznać 20% czynszu i innych opłat związanych z mieszkaniem za koszt, jeśli wykorzystuje się do pracy co najmniej 20% powierzchni domu czy też mieszkania.
Niezbędny sprzęt i nowoczesne oprogramowanie
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga posiadania sprawnego komputera. Do tego konieczne jest wykupienie oprogramowania do sklepu. Niejednokrotnie również konieczny jest zakup takich sprzętów jak telefon czy drukarka. Okazuje się, że wszystko to jak najbardziej może być wpisane jako poniesiony koszt.
Trzeba zawsze pamiętać, że to co wlicza się w koszt musi być faktycznie używane do prowadzenia działalności. W przeciwnym razie, kontrola skarbowa może słono ukarać przedsiębiorcę.