Obecnie, dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego email marketing dla swojej usługi adresy mailowe są na wagę złota. Tylko posiadając rozbudowaną bazę adresów można skutecznie pozyskiwać klientów tą właśnie metodą. W jaki sposób jednak pozyskiwać regularnie nowe adresy mailowe?

Newsletter na stronie internetowej

Rzecz jasna, zacząć należy od własnej strony internetowej. Należy się postarać, aby klienci zostawiali na niej swoje adresy mailowe. Jak to jednak zrobić? Dobrym sposobem jest na pewno zachęcenie klienta do zapisania się na newsletter. Informację o takiej możliwości można zawrzeć na stronie, bądź też w pop-upie wyskakującym po wpisaniu adresu www. Wybierając tę drugą opcję trzeba jednak być ostrożnym i przestrzegać pewnych zasad, aby nie zniechęcić potencjalnego klienta.

Rzecz w tym, że pop-up nie może być nachalny. Oznacza to, że nie może on pojawiać się danemu klientowi w nieskończoność. Jeśli nie zapisuje się on na newsletter, to po pewnym czasie należy przestać go wyświetlać. Podobnie, jeśli ktoś jest już zapisany, nie powinien widzieć informacji o możliwości zapisu na newsletter.

Pozyskiwanie maili przez social media

Niewątpliwie, Facebook czy Twitter to także dobre miejsca do tego, aby pozyskać adresy mailowe. Wydaje się, że najlepszym do tego sposobem jest regularne organizowanie konkursów z nagrodami. Zapisy do konkursu wymagają podania podstawowych danych, w tym także adresu mailowego.

Zgoda na wykorzystanie danych

Warto pamiętać o tym, że zawsze kiedy pozyskuje się dane osobowe należy pytać o zgodę na ich przetwarzanie. Bez takiej zgody nie można wykorzystać ich do email marketingu, gdyż grozi to konsekwencjami natury prawnej. Dlatego też, czy to przy zapisach na newsletter, czy też podczas pozyskiwania danych przez social media, zawsze powinna znajdować się również odpowiednia prośba o zgodę klienta na wykorzystanie danych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here