środa, październik 27, 2021

Co trzeba wiedzieć o certyfikacie SSL

0

Istnieje wiele wątpliwości odnośnie tego, czy strona sklepu internetowego musi być wyposażona w certyfikat SSL. Przedsiębiorcy nie są pewni statusu prawnego, który zresztą faktycznie nie jest klarowny. Warto nieco rozjaśnić tę kwestię.

SSL – do czego to służy

Certyfikat SSL generalnie służy do ochrony danych osobowych osób odwiedzających daną witrynę internetową. Chodzi o to, że jeśli na przykład klient zamawia produkt lub też zapisuje się na newsletter, musi wpisać swoje dane osobowe. Następnie, kiedy już to zrobi i zatwierdzi dane, muszą one dotrzeć na serwer sklepu. W tym czasie SSL zapewnia im ochronę, aby nikt postronny nie miał do danych dostępu.

Ponadto, certyfikat SSL jest również zabezpieczeniem dla administracji strony. Chroni on bowiem także dane logowania i hasła, a nie tylko dane osobowe podawane w formularzach.

Sytuacja prawna

Wedle polskiego prawa nie ma obowiązku używania SSL. Niemniej jednak, na właścicielach witryn internetowych ciąży obowiązek zabezpieczenia danych osobowych osób zostawiających je na tych witrynach. Z racji, że nie ma lepszego sposobu na ochronę niż certyfikat SSL, de facto jego posiadanie jest konieczne.

Czemu to się opłaca

Warto zauważyć, że nie tylko polskie prawo może ukarać za nieużywanie certyfikatu SSL. Bardziej dotkliwa kara może nadejść od Google. Największa na świecie wyszukiwarka internetowa od pewnego czasu informuje użytkowników przeglądarki Chrome o niebezpieczeństwie, jakie na nich czeka, jeśli wejdą na stronę nieposiadającą aktualnego certyfikatu SSL. Ponadto, strony takie nie mają szans na przedostanie się na górę listy wyszukiwań, stąd też wszelkie działania optymalizacyjne tracą sens, a sklep traci klientów. Wydaje się, że ze względu na dobro sklepu ,jak najbardziej warto korzystać z certyfikatu SSL, gdyż stanowi on skuteczną ochronę dla danych osobowych i nie tylko.

Jak ważny jest regulamin sklepu internetowego?

0

Założenie sklepu internetowego, w porównaniu do założenia tradycyjnego sklepu wydaje się być raczej dosyć proste. Nie zmienia to faktu, że również jest przy tym wiele pracy. Nie można zapominać o dopracowaniu strony internetowej i umieszczeniu na niej wszystkiego co niezbędne. Między innymi jest to regulamin sklepu, który często jest niedoceniany.

Obowiązek prawny

Po pierwsze, każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin zamieszczony na stronie, gdyż wynika to z polskiego prawa. Co najmniej w kilku ustawach jest to dosyć jasno określone. Klient musi być bowiem poinformowany o swoich prawach i obowiązkach, musi akceptować regulamin i zdawać sobie sprawę z konsekwencji jego nieprzestrzegania.

Co poza prawem?

Zdecydowanie, prawo nie jest jedynym czynnikiem, który sprawia, że warto mieć na stronie regulamin. Sprawia on bowiem, że współpraca z klientem jest jasna i nie ma żadnych niedomówień. Niewątpliwie, korzysta na tym zarówno klient jak i sprzedawca. Klient wie jakie prawa mu przysługują i co może zrobić, gdy na przykład nie dotrze do niego zamówienie. Sprzedawca natomiast chroni się za pomocą regulaminu przed różnego rodzaju pozwami.

Gdzie umieścić regulamin sklepu internetowego?

Niewątpliwie, regulamin nie powinien być centralnym punktem sklepu internetowego. Ważniejsze dla klienta są bowiem produkty, które może kupić. Niemniej jednak, regulamin nie powinien być również ukrywany. Powinien on znaleźć się w miejscu dobrze widocznym, tak aby klient nie musiał go zbyt długo szukać.

Rodzaj regulaminu

Generalnie, jeśli chodzi o typ regulaminu są dwie opcja. Pierwsze rozwiązanie to umieszczenie na stronie gotowego wzoru regulaminu. Druga opcja to napisanie regulaminu od początku przez fachowca. Niewątpliwie, zindywidualizowany regulamin jest bardziej kompletny, jednak jego wykonanie drożej kosztuje.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

0

Dzisiaj wydaje się, że nie sposób prowadzić jakąkolwiek witrynę internetową bez odpowiedniego jej pozycjonowania. Jest to prawdopodobnie najważniejsza czynność marketingowa, która jest skomplikowana i wymaga fachowej wiedzy.

Nowoczesna technologia i prawidłowy kod HTML

Niewątpliwie, bez wykorzystania nowoczesnych technologii nie jest raczej możliwe skuteczne pozycjonowanie. Przykładem może być tu RWD, wykorzystywane do usprawniania działania strony internetowej. Witryna sklepu ładuje się dzięki RWD o wiele szybciej. Ponadto, dzięki tej technologii, proste staje się również przeglądanie strony sklepu na urządzeniu mobilnym. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że taka funkcjonalność strony zwiększa jej pozycję w wyszukiwarce. Ponadto, systemy, które wykorzystywane są przez Google do pozycjonowania sprawdzają także poprawność kodu HTML.

Długi ogon – co to takiego

Specyficznym sposobem pozycjonowania, o którym bez wątpienia warto w tym miejscu wspomnieć, jest tak zwane pozycjonowanie na długi ogon. Ostatnimi czasy zyskuje ono popularność ze względu na wysoką skuteczność. Rzecz w tym, żeby pozycjonować stronę nie tylko pod najpopularniejsze frazy, ale również pod hasła o wiele bardziej szczegółowe. Wielu użytkowników internetu poszukując czegoś w sieci wpisuje konkretne hasła.

Co oprócz pozycjonowania?

Niewątpliwie, pozycjonowanie jest niezbędne absolutnie zawsze. Nie może z niego zrezygnować żaden właściciel sklepu internetowego, jeśli chce mieć wystarczająco dużo klientów. Niemniej jednak, niektórzy odpuszczają i nie poświęcają pozycjonowaniu szczególnie dużo uwagi. Skupiają się na przykład na płatnych reklamach, które wyceniane są za każde pojedyncze kliknięcie. Niewątpliwie, takie formy marketingu również są godne polecenia, ale jako uzupełnienie pozycjonowania, a nie jego zastępstwo.

Jak reklamować się na Facebooku

0

Relatywnie nowe wynalazki jak social media zmieniły świat handlu i marketingu. Dzisiaj trudno jest promować sklep internetowy nie korzystając z Facebooka, jak również z innych tego typu stron.

Fanpage na Facebooku

Niewątpliwie, posiadanie fanpeg’a na platformie social media jest absolutnie niezbędne. To dzięki niej właśnie można na bieżąco kontaktować się z klientami. Posiadanie fanpage’a daje możliwość informowania klientów o nowych promocjach, zmianach i innych aktualnościach. Ponadto, również klienci korzystają, gdyż mogą skontaktować się w łatwy sposób ze sklepem.

Fanpage oczywiście służy również reklamie sklepu. To właśnie na nim umieszcza się informacje o rabatach czy też organizowanych konkursach. Dzięki konkursom natomiast nie dość, że na stronę sklepu trafia więcej osób, to jeszcze generuje się więcej like’ów na Facebooku. Im więcej like’ów, tym więcej potencjalnych klientów.

Powiązanie ze stroną internetową

Niewątpliwie, istotne jest powiązanie fanpage’a ze stroną sklepu. Dzięki temu, w łatwy sposób, bezpośrednio z niego klienci trafiają na stronę, na której mogą dokonać zakupów. Co więcej, dzięki polubieniom, możliwe jest wysyłanie ofert do konkretnych użytkowników portalu, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani ofertą sklepu.

Wykupienie reklamy

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że na Facebooku można wykupić reklamę podobną do tej, jaką oferuje Google. Chodzi o to, iż reklama którą się wykupi wyświetla się jedynie określonej grupie osób. Są to ludzie, którzy przeglądają treści w jakiś sposób związane z asortymentem danego sklepu. Dzięki temu, jest duże prawdopodobieństwo, że większość osób, do których trafi reklama, rzeczywiście będzie w jakimś stopniu zainteresowana produktami, jakie ma im do zaoferowania dany sklep. Właściciel sklepu nie traci więc pieniędzy na reklamę skierowaną do nieodpowiedniej grupy odbiorców.

Co można wliczyć w koszty w sklepie internetowym?

0

Prowadzenie działalności w sieci nie wydaje się kosztowne. Jednakże, jak się nad tym zastanowić, często generuje całkiem wysokie wydatki, chociażby na wynajęcie biura, gdy konieczne jest zatrudnienie dodatkowych pracowników. Które z wydatków można uznać za koszty prowadzenie działalności i odliczyć od podatku?

Wszystko co niezbędne do prowadzenia działalności

Tak naprawdę, za koszty uznać można wszystko, co jest absolutnie niezbędne, albo przynajmniej przydatne w prowadzeniu działalności. Oczywiście, czasem decyzja odnośnie tego, czy coś jest niezbędne jest mocno subiektywna. W takiej sytuacji trzeba liczyć na pozytywną opinię urzędnika. Zdarza się jednak, że sprawa jest absolutnie oczywista. Warto też zauważyć, że istnieje lista, na której znajduje się wszystko to, co nigdy nie jest wliczane w koszty.

Wynajem pomieszczenia firmowego

Oczywiście, jeśli wynajmuje się biuro, jak najbardziej można uznać, że czynsz za nie jest kosztem, jaki ponosi się wskutek prowadzenia działalności. Jednakże, wiele osób rozkręcając sklep internetowy pracuje z domu. Nie stać ich na wynajem biura. Co w takim wypadku? Zgodnie z prawem, można uznać 20% czynszu i innych opłat związanych z mieszkaniem za koszt, jeśli wykorzystuje się do pracy co najmniej 20% powierzchni domu czy też mieszkania.

Niezbędny sprzęt i nowoczesne oprogramowanie

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga posiadania sprawnego komputera. Do tego konieczne jest wykupienie oprogramowania do sklepu. Niejednokrotnie również konieczny jest zakup takich sprzętów jak telefon czy drukarka. Okazuje się, że wszystko to jak najbardziej może być wpisane jako poniesiony koszt.

Trzeba zawsze pamiętać, że to co wlicza się w koszt musi być faktycznie używane do prowadzenia działalności. W przeciwnym razie, kontrola skarbowa może słono ukarać przedsiębiorcę.

ZOBACZ TEŻ