ABC programów partnerskich

Prowadzisz bloga i masz kanał na YouTube? Potrafisz w ciekawy sposób pisać o swojej pasji i prezentować ją czytelnikom? Możesz na tym dodatkowo zarobić biorąc udział w jednym z programów partnerskich. Poznaj podstawowe informacje dotyczące tej formy współpracy i wybierz coś dla siebie.

Kto może zostać partnerem?

O tym decydują najczęściej firmy oferujące programy partnerskie. Ich zainteresowanie skupia się najczęściej na nieformalnych kanałach komunikacji, takich jak np. prywatne blogi, indywidualne kanały YouTube, konto na Instagramie lub własne strony internautów. Osoby potrafiące pisać ciekawie i z pasją przyciągają wielu followersów. To oni są potencjalnymi odbiorcami produktów lub usług firmy chcącej nawiązać współpracę w ramach programu partnerskiego.

Jak wygląda program partnerski w praktyce?

Program partnerski jest umową między firmą, a osobą prywatną. Celem tej umowy jest promowanie przez blogera / youtubera produktów lub usług danej firmy. Konkrety dotyczące sposobu promocji, ilości publikacji, rodzaju treści i innych wytycznych zawarte są w umowie.

Zazwyczaj firmy wymagają stworzenia i opublikowania artykułu lub recenzji produktu lub też promowania go w inny sposób na swojej stronie (np. zdjęciem, banerem lub linkiem).

Ile można zarobić na programie partnerskim?

To indywidualna kwestia, zależna od sposobu naliczania wynagrodzenia oraz wysokości prowizji za sprzedane usługi. Zasada współpracy w ramach programu partnerskiego jest jednak prosta: im większa aktywność tym więcej klientów i wyższy zarobek.

Osoby, które na serio wezmą się do pracy, mogą co miesiąc spodziewać się sporego dopływu gotówki na konto.

Jak długo trwa program partnerski?

Szczegóły dotyczące trwania programu zawierane są w umowie. Najczęściej jednak jest to umowa bez określonego terminu zakończenia.

Dopóty bloger będzie chciał pisać, promować i zarabiać za polecanie produktów lub usług firmy, dotąd będzie to robił. Podpisując umowę warto sprawdzić czy można zrezygnować z niej w każdej chwili bez konsekwencji finansowych.

Kto rozlicza prowizję?

Prowizja jest najczęściej rozliczana za pomocą automatycznego systemu. To on monitoruje ilość kliknięć i wejść na stronę firmy, jednocześnie określając skąd klient na nią trafił. Jeżeli dokonał zakupu w sklepie, wówczas osobie polecającej mu dany produkt należy się prowizja.

System sprawdza więc w jaki sposób klient odnalazł stronę. Jeżeli wszedł na nią ze strony partnera (klikając np. w link do firmowego sklepu), wówczas partner otrzymuje prowizję. Dzięki automatycznemu rozliczaniu należnych kwot i ilości kliknięć nie trzeba poświęcać czasu na monitorowanie aktywności na stronie i sprawdzanie czyj klient dokonuje zakupu.

Programy partnerskie są dobrym wyborem dla osób chcących zarabiać na blogu, stronie lub w social media. Wystarczy niewielki wkład pracy, by osiągnąć naprawdę niezłe efekty.

___

Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG.

Dowiedz się więcej o CORE – program partnerski

avg

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here