Niemal każdy początkujący biznesmen zaczyna od żółtych, samoprzylepnych karteczek i Excela. Biuro zarzucone takimi notatkami i dysk komputera pękający od plików. Znasz to? W końcu pora przenieść swój biznes na wyższy poziom.

Czas rozejrzeć się nad odpowiednim systemem CRM, który zautomatyzuje marketing i inne działania w Twojej firmie. Jakie cechy powinna mieć taka platforma?

Od czego zacząć poszukiwania?

Rynek oprogramowania dla firm rośnie z roku na rok, a wybór godnego zaufania systemu CRM i partnera wdrożeniowego staje się trudniejszy. Sprawdźmy więc na co warto zwrócić uwagę kiedy decydujemy się na wdrożenie systemu CRM w swojej firmie. Jakie cechy powinna taka platforma posiadać? Jest ich co najmniej pięć

1. Mobilność

Dziś coraz więcej rzeczy działa przez internet. To spora zalata. Wielu przedsiębiorców to osoby mobilne, które podróżują po kraju, Europie i świecie. Bez systemu, który działa w chmurze zarządzanie firmą byłoby niezwykle trudne. To jednak nie wszystko. Istnieje wiele aplikacji, w tym również CRM do e-commerce firmy edrone, które działają w przeglądarce. Oznacza to, że aby zarządzać firmą i sprzedażą nie trzeba nawet mieć ze sobą swoje komputera z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem. Wystarczy telefon z dostępem do internetu czy komputer w hotelu lub kawiarence. Zdalny dostęp to podstawa.   

2. Automatyzacja

Ile zadań jesteś w stanie robić samodzielnie? Zapewne wiele, ale czy nie zrezygnowałeś właśnie z karteczek, notesów i plików Excel na rzecz jednego systemu CRM, który miałby pomóc Ci w pracy? Tak jest! Zdecydowałeś się na taki system, aby działał samodzielnie. Dobrze zaprojektowany system, który będzie działał za Ciebie i wyręczy Cię w podstawowych czynnościach to klucz do sukcesu. Spójrz na funkcje, które taki system posiada i co może zrobić za Ciebie. Później możesz już tylko liczyć czas, który zaoszczędziłeś. Zdecyduj się więc na system, który zautomatyzuje proste procesy, które z powodzeniem mogą się wykonywać same. Jakie to działania? Możliwości jest bardzo wiele, a w tym:

  • automatyczne wysyłanie powiadomień na e-mail i telefon;
  • automatyczne wysyłanie potwierdzeń i instrukcji dla klientów na e-mail i telefon;
  • automatyczne wysyłanie przypomnieć o zapłacie na email i telefon.

A to dopiero początek. Nie musisz robić wszystkiego samodzielnie.

3. Integracja

Niezależnie od charakteru Twojej działalności i sposobie komunikacji z Twoimi klientami, ważne jest to, aby je unifikować i wykorzystywać je wszystkie. E-mail, telefon, komunikatory internetowe. Różni ludzie korzystają z różnych środków przekazu. Postaw więc na system, który pozwoli Ci cieszyć się wszystkimi dobrodziejstwami usług i oprogramowania zewnętrznego z poziomu jednego systemu zarządzającego.

4. Elastyczność

Szukasz odpowiedniego systemu CRM dla Twojej firmy? Musisz wiedzieć, że nie ma jednego, uniwersalnego rozwiązania, które zadowoliłoby wszystkich na Ziemi. Firmy są różne, branże są różne i ludzie są różni. Projektanci systemów CRM powinni mieć to na uwadze i muszą oferować rozwiązania elastyczne. Czym więcej możliwości skonfigurowania platformy i dostosowania do własnych potrzeb, tym lepiej.

5. Funkcjonalność

Sam system CRM to za mało, aby odnieść sukces oraz sprawnie i szybko zarządzać biznesem. Ważne jest, aby taka platforma posiadała dodatkowe możliwości – moduły, które dodatkowo zwiększają możliwości systemu. Przydatnymi funkcjami są na przykład kalendarz, fakturowanie, ofertowanie i zamówienia czy obsługa magazynów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here