Fulfillment

Zarządzanie zaopatrzeniem i ogólnie rozumianą logistyką to jedno z najbardziej absorbujących zadań, jakie musi zrealizować właściciel sklepu internetowego. Składanie zamówień, dostawa towarów, analizowanie stanów magazynowych i pakowanie wraz z wysyłką zajmują mnóstwo czasu. A gdyby obowiązki te — w ramach outsourcingu — przenieść na barki podmiotów trzecich?

Fulfillment — czym jest?

Mówiąc krótko: fulfillment to obsługa dostaw i zwrotów, która jest realizowana na rzecz sprzedawców przez podmioty trzecie. Zwykle świadczy się ją na rzecz małych i średnich sklepów internetowych, dzięki czemu ich właściciele mogą skupić się na promocji marki, wyszukiwaniu nowych rynków i wielu innych, analogicznych działaniach. Pojęcie fulfillmentu jest bardzo szerokie i nie ogranicza się jedynie do obsługi zamówień i pakowania przesyłek. Wręcz przeciwnie — świadczenie może też obejmować uruchomienie strony WWW sklepu, a także integrację modułu odpowiedzialnego za kontrolę stanów magazynowych. Podmiot, na rzecz którego realizowana jest ta usługa, może skalować swoją działalność, gdyż nie jest niczym ograniczony.

Obsługa podmiotów e-commerce – kto może skorzystać?

Usługa fulfillment jest skierowana zwłaszcza do tych podmiotów gospodarczych, które potrzebują realnego wsparcia w obrębie logistyki i zarządzania zaopatrzeniem. Czasem istniejące kanały to tzw. wąskie gardła, których przepustowość można rozszerzyć wyłącznie poprzez przeniesienie części obowiązków na barki podmiotów trzecich. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko zaoszczędzić czas, ale też szybko rozwinąć firmę. Przedsiębiorca może dzięki niemu skorzystać z pomocy fachowców, którzy skupią się na obsłudze zamówień, zwrotów, a także pakowaniu wysyłek. W ten sposób redukuje się koszty prowadzenia działalności i jednocześnie zyskuje się zupełnie nowe perspektywy (o przestrzeni nie wspominając).

Usługi fulfillment — najważniejsze korzyści dla e-sklepów

Przedsiębiorca decydujący się na obsługę logistyczną realizowana np. przez 3LP u zyskuje szereg korzyści, które dadzą mu realną przewagę nad konkurencją:

  1. Konwersja kosztów stałych w zmienne. Obsługa e-commerce pozwala przenieść część wydatków z obszarów kosztów o stałym poziomie, w obszar kosztów dostosowanych do aktualnych potrzeb klienta. Mówiąc wprost — ceny za usługi fulfillment są elastyczne i dopasowane do potrzeb zleceniodawcy.
  2. Dostosowanie do potrzeb rynkowych. Działalność handlowa w Sieci charakteryzuje się dość zróżnicowanym natężeniem. Okres świąteczny, noworoczny, czy też słynny, listopadowy Black Friday, to czas, gdy sprzedaż wzrasta skokowo. Fulfillment dla ecommerce to odpowiedź na okresowo zwiększone zapotrzebowanie na konkretne dobra.

Reasumując, przekierowanie obsługi logistyczno-sprzedażowej na podmioty zewnętrzne to inwestycja w swoją firmę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here