Nie od dzisiaj wiadomo, ze samo założenie firmy to za mało, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów. Aby dotrzeć do odbiorców, konieczne jest założenie strony internetowej. Na każdej profesjonalnej stronie WWW znajdziemy także blog. To właśnie on może pomóc nam budować wizerunek firmy – eksperta.

Blogosfera w skrócie

Najprościej można powiedzieć, że jest to sieć blogów i ich czytelników. Czytając, komentując, prowadząc i tworząc własne wpisy, włączamy się w ten system. Pierwszy raz tego określenia użyto stosunkowo niedawno, bo w 1999 roku. Do powszechnego użycia weszło 3 lata później. Śmiało można stwierdzić, że posiadanie własnego bloga stało się tak popularne, jak profile w mediach społecznościach.

Dla kogo?

Bloga może założyć każdy, jednak nie każdy będzie na czele blogosfery. To miejsce przypada w udziale nielicznym. Pisać możemy o wszystkim: życiu osobistym, pracy, przyjaciołach. Wystarczy chwila poszukiwań, by znaleźć blogi lifestyle’owe modowe, kulinarne, sportowe czy muzyczne. Każdy z nich, może przynosić znaczne korzyści. Skupmy się jednak na blogu firmowym. Coraz więcej przedsiębiorców uważa, że to właśnie ta zakładka na jego stronie może przyciągnąć klientów. Dlaczego? Szukając wykonawcy danej usługi pragniemy, by zajął się tym ekspert. W roli takiej osoby stawiamy kogoś, kto bardzo dobrze zna się na swojej pracy. Posiada wiedzę i umiejętności oraz chętnie się nimi dzieli. Chociażby na blogu. Jest kilka sposobów, by włączyć się w blogosferę.

  1. Zajmij się tym osobiście. Do swojej strony dodaj zakładkę „blog” i zacznij pisać. W zależności od branży – mogą to być wpisy typowo poradnikowe lub informacyjne.
  2. Wynajmij specjalistów, którzy Ci pomogą. W pisaniu firmowego bloga chodzi nie tylko o urozmaicenie treści na stronie, ale także zdobycie klientów. W języku Internetu nazwiemy ich leadami. Jeśli brakuje nam czasu na pisanie interesujących treści, wystarczy znaleźć odpowiednią firmę, która zajmie się tym za nas. Jednym z takich miejsc jest AdNext.pl. Dzięki świetnemu zespołowi i wieloletniemu doświadczeniu pomoże Ci stworzyć bloga, który zachęci czytelników do konwersji.
  3. Podejmij współpracę z innymi blogerami. Warto to zrobić z kilku powodów. Znajdując osobę, która już ma bardzo dużą grupę odbiorców możemy być pewni, że informacja o naszej firmie trafi do wielu osób. Dobry bloger jest opiniotwórcą. Czytelnicy biorą pod uwagę jego zdanie i często podczas zakupów się na nim wzorują. Oczywiście możesz połączyć punkt 3. z dwoma poprzednimi. Dzięki różnorodnym działaniom zwiększasz swoje szanse na dotarcie do klientów.

Wejście do blogosfery może być banalnie proste, jednak utrzymanie się w niej bywa problematyczne. Zastanów się jakie treści będą najbardziej interesujące dla twoich odbiorców i kierując się tym twórz niepowtarzalny content, który wyróżni cię na tle konkurencji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here