Czy papier ma sens? Nowoczesne środki przekazu marketingowego

Mówi się, że jeśli nie ma cię w Internecie, nie istniejesz. Nie do końca jest to prawda, bo z pewnością widzieliście malutkie zakłady rzemieślnicze czy osiedlowe cukierenki, które działają nieprzerwanie od wielu lat, a nie mają potężnych zasięgów w mediach społecznościowych. To tylko dowód na to, że nie samym Internetem człowiek żyje i warto od czasu do czasu zainwestować w reklamę wychodzącą poza ekran smartfona czy matrycę monitora!

Wielki renesans wizytówek

Wydawać by się mogło, że wizytówki czasy świetności mają już za sobą. Nieprawda! Od niedawna zauważyć można – i potwierdzi to każda drukarnia – swoisty renesans tej formy reklamy. O ile kiedyś wymieniali się nimi pracownicy na bardzo wysokich stanowiskach, o tyle dzisiaj każdy specjalista czy konsultant może liczyć na kartonik ze swoimi danymi, a także informacji o firmie, którą reprezentuje. To bardzo estetyczny i wygodny sposób na wymianę danych. Nie wszyscy zapisujemy tak zwane wizytówki telefoniczne, nierzadko dobrze jest mieć alternatywę w postaci papierowej. Wizytówki to również prawdziwy raj dla grafika – może on bowiem się wykazać i zaprojektować małe dzieło sztuki, które może przy okazji przyczynić się do rozwoju firmy i zwiększenia jej zysków. Ten niewielki kartonik ma znaczny potencjał reklamowy!

Reklamy outdoorowe

Wyjdźcie w przestrzeń miejską! Pamiętajcie jednak o zachowaniu zasad zdrowego rozsądku i nie zaklejcie połowy ulic swoimi reklamami, bo efekt może być odwrotny i odbiorca, zamiast pozytywnie skojarzyć reklamowaną markę, będzie ją utożsamiał z zaśmieceniem przestrzeni wspólnej. Reklamy outdoorowe najlepiej sprawdzą się na szybach waszej siedziby, bo już zaklejanie innych miejsc może być źle odebrane. Co nie bez znaczenia, ludzie nie lubią przesytu, a już najgorzej reagują na banery reklamowe w zielonych okolicach. Zadbajcie o to, by rozwiązanie było estetyczne i znalazło się w strategicznych miejscach: na skrzyżowaniach, gdzie długo świeci się światło czerwone; na ekranach, gdzie samochody muszą zwolnić albo się zatrzymać. W miejscach, gdzie piesi często stają ze względu na przeszkody w ruchu. Umiar i przemyślana strategia – to przepis na reklamowy sukces

Stare dobre… ulotki?

Mało kto dzisiaj inwestuje w reklamy telewizyjne czy radiowe, jednak papierowe materiały promocyjne wciąż mają się świetnie. Niewątpliwie należy do nich nieco już zapomniana przez współczesne strategie marketingowy ulotka. Doskonale sprawdza się w biznesie lokalnym, gdzie przede wszystkim zależy wam na dobrych relacjach z sąsiadami i okolicznymi firmami. To bardzo stały w uczuciach target, który się znakomicie odnajduje właśnie w takiej lokalnej współpracy. To dla nich warto zainwestować w ulotki, być może z dodatkowymi zniżkami na usługę czy produkt, bo to pozwoli na nakręcenie całego biznesu. Na takim papierze znaleźć się powinny najistotniejsze informacje, wszelkiego rodzaju dane adresowe, a także rodzaj oferowanych usług lub produktów. Takie kompendium wiedzy przybliży nas do potencjalnych klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here