Co możesz osiągnąć dzięki skutecznemu email marketingowi

E-mail marketing to jedna z promocji firmy, którego skuteczność jest ogromna. Maile reklamowe to rodzaj marketingu bezpośredniego, w tym przypadku po prostu zamiast tradycyjnych skrzynek pocztowych wykorzystuje się internetowe skrzynki e-mail i takim sposobem trafia się prosto do potencjalnego klienta.

Jakie są korzyści z marketingu tego typu?

Zacznijmy od tego, że obecne każdy użytkownik internetu jest w posiadaniu skrzynki e-mail. Personalny adres e-mail jest konieczny do rejestracji na różnych portalach internetowych, także w social mediach. Co więcej – większość internautów odwiedza swoją skrzynkę codziennie. Z tego wynika, że Twoja firma szybko może znaleźć stałych odbiorców, którzy z zainteresowaniem będą śledzić przysyłany im newsletter reklamowy. Warto dla osób, które zasubskrybują newsletter Twojej firmy, dać rabat na zakupy bądź usługę. Zachęci to innych do subskrypcji. Efekty takiego marketingu są widoczne i mierzalne. Po pierwsze – możesz sprawdzić, czy wysyłane e-maile są otwierane przez użytkowników. A następnie – czy dany Internauta kliknął w podesłany link, czy wprowadził produkty do koszyka i wykonał transakcję lub odwrotnie – porzucił koszyk.

Jak skutecznie prowadzić e-mail marketing?

Dzięki temu, że nie ma jednego określonego rodzaju e-mail marketingu możesz wybrać jego różne ścieżki, wśród których wymienia się przede wszystkim:

– newsletter,
– autorespondery,
– katalogi sprzedażowe.

Największą popularnością cieszy się jednak newsletter, ze względu na absolutny brak ograniczeń. Można przysyłać subskrybentom zarówno newsy związane z firmą, jak też informacje o promocjach czy kupony rabatowe. Autorespondery stosuje się zazwyczaj wówczas, gdy chcemy przekazać klientom większą treść podzieloną na mniejsze części – na przykład poradnik czy e-book. Automatyczne ustawienie wysyłki wiadomości pozwoli na dostarczenie klientom e-maili w regularnym odstępie czasu. Katalogi sprzedażowe zaś są nastawione na przedstawienie konkretnej grupy produktów i ich zadaniem jest wzbudzenie jak najlepszej sprzedaży.

Warto zdecydować się na e-mail marketing ze względu na to, że prowadzenie go może przynieść firmie korzyści. Zaczynając od budowania długoterminowej relacji z klientami, którzy dokonali już wcześniej zakupu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że dokonają go ponownie, jeśli tylko będą na bieżąco z atrakcyjnymi promocjami czy nowinkami produktowymi, jakie oferujemy. Kończąc na pozyskiwaniu nowych klientów, którzy będą zachęcani przez liczne rabaty do skorzystania z oferty sklepi. Dlatego właśnie warto prowadzić profesjonalne działania marketingu bezpośredniego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here