czwartek, Kwiecień 22, 2021

Nadaj paczkę InPost w Zielonej Górze

0
Nadaj paczkę InPost w Zielonej Górze

InPost jest jednym z najbardziej popularnych przewoźników w Polsce, który każdego dnia dostarcza setki przesyłek do różnych miast naszego kraju. Cieszy się ogromnym zaufaniem i szacunkiem, dlatego, jeśli chcesz powierzyć swoją paczkę w dobre ręce, możesz skorzystać właśnie z jego usług. Zwłaszcza że inPost gwarantuje szeroki wybór różnorodnych możliwości nadawania przesyłek.

InPost w Zielonej Górze

W zielonej Górze, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, inPost posiada kilka swoich oddziałów, które znacząco ułatwiają nadawanie paczek. Dzięki wygodnej lokalizacji, biura obsługi klienta są łatwo dostępne, a nadawanie paczek w oddziale InPost Zielona Góra to jeden z najwygodniejszych i najpewniejszych sposobów na ich wysłanie tak, aby potem nie pojawiły się żadne problemy.

Pracownicy InPost bez wątpienia z radością wspomogą każdego, kto będzie chciał uzyskać od nich szczegółowe informacje o tym, jak powinien wyglądać proces przygotowania przesyłki do nadania, w tym udzielą informacji o najbardziej odpowiednich metodach pakowania. Pomogą także w wypełnieniu odpowiednich listów przewozowych, dzięki czemu nawet osoby, które nie są zaznajomione z procedurami wysyłki, nie będą miały z nią żadnych problemów.

Kurier, który odbierze paczkę z domu

Z kolei dla osób, które znacznie lepiej są zaznajomione z przesyłaniem paczek, istnieje opcja pozwalająca na ich wysyłanie bez udawania się do punktu obsługi klienta. InPost nawiązał bowiem współpracę z operatorem logistycznym kurierovo.pl, który umożliwia nadanie paczki online. Następnie jest ona odbierana przez kuriera spod wskazanego adresu w Zielonej Górze.

Jak odbywa się taka procedura? Wystarczy wejść na stronę internetową kurierovo.pl i wypełnić formularz online, który posłuży za podstawę do stworzenia listu przewozowego. Znajdują się w nim między innymi takie informacje jak wielkość i waga paczki, dane teleadresowe adresata i nadawcy, a także informacje o dodatkowych opcjach, które chcemy zamówić, jak choćby ubezpieczenie.

Następnie wystarczy wybrać spod jakiego adresu i w którym dniu oraz o której godzinie paczka zostanie odebrana przez kuriera i opłacić zamówienia. Bez wątpienia zjawi się on zgodnie z ustaleniami, aby przejąć przesyłkę, co rozpocznie jej drogę na odbiorcy.

Pewność dzięki opcji śledzenia

Niezależnie od tego, czy zdecydowałeś się nadać paczkę za pomocą internetowego formularza, czy też z pomocą biura obsługi InPost w Zielonej Górze, masz możliwość stałego monitorowania jej drogi. Dzięki temu będziesz miał pewność, gdzie się znajduje, czy nie została zagubiona, a także upewnisz się, kiedy dotrze pod wskazany adres. A wszystkiego dokonasz dzięki numerowi śledzenia i stronie internetowej, bez konieczności ponownego udawania się do biura obsługi. Przekonaj się, jakie to proste.

Due diligence prawne – niezbędny element każdej transakcji sprzedaży firmy

0
Due diligence prawne

Due diligence prawne to inaczej zachowanie należytej staranności w ramach przewidywanej współpracy. Audyt ma na celu sprawdzenie czy firma spełnia oczekiwania inwestorów, dla należytej ich ochrony. Dochodzenie jest prowadzone przez wykwalifikowanych pracowników firmy zewnętrznej.

Doktorat – dla kogo jest? Jak się dostać na takie studia?

0
doktorat
Fot. Pexels.com

Zdobywanie wiedzy jest bardzo ważne w dzisiejszym świecie. W związku z tym wiele studentów na II stopniu studiów zastanawia się nad rozpoczęciem kolejnego etapu edukacyjnego jakim jest doktorat. Sprawdź z czym on się wiąże oraz jakie są warunki rozpoczęcia takiej edukacji.

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/jak-zrobic-doktorat/

Czym jest doktorat? – Podstawowe informacje

III stopień studiów jest tym, gdzie pojawia się najwięcej pracy własnej. W końcu, aby uzyskać tytuł doktora należy obronić rozprawę doktorską. A ta wiąże się z prowadzeniem przez kilka lat badań. Pomimo tego, że mamy swojego opiekuna naukowego etap ten wymaga od nas wiele pracy własnej. Najczęściej są to 4 lata. W związku z tym należy wykazać się takimi cechami jak dobre zarządzanie czasem czy organizacja pracy.

Ponadto osoba decydująca się na ten etap edukacyjny musi liczyć się także z tym, że musi odbyć kilka czy kilkanaście godzin pracy dydaktycznej. Praca przed grupą studentów wiąże się także z takimi umiejętnościami jak autoprezentacja czy komunikatywność.

Rekrutacja na doktorat jest ściśle określona przez Ustawę 2.0. Podana jest tam konkretna punktacja za publikację artykułów, tekstów w publikacjach książkowych, udziale na konferencji i inne działania. Warto pomyśleć o tym już na rok przed złożeniem dokumentów aplikacyjnych.

Doktorat – czy warto?

Co do studiów doktoranckich istnieje wiele wątpliwości. Jedną z nich jest to czy uda uzyskać się po niej dobrą pracę. Oczywiście jeśli pracodawca będzie wybierał między osobą z kilkuletnim doświadczeniem, a osobą po doktoracie najczęściej wybierze doświadczenie. Warto mieć to na uwadze i w trakcie edukacji rozpocząć pracę zawodową.

Jednak badania naukowe to również praca. Jest to niezwykle przydatne, zwłaszcza jeśli myślisz o pozostaniu na uczelni. Praca na uniwersytecie to m.in. prowadzenie badań, a także zajęć.

Stopień ten przez wielu pracodawców jest także pozytywnie widziany. Zwłaszcza jeśli już wcześniej uda nam się nawiązać jakąś relację z daną firmą i przykładowo będziemy tworzyć rozprawę doktorską we współpracy bądź o danym przedsiębiorstwie. W takiej sytuacji może to bardzo mocno pomóc w zatrudnieniu.

Zobacz też: http://aortamag.pl/przyszlosciowy-kierunek-studiow-jaki/

Billboardy – skuteczny i atrakcyjny nośnik reklamowy

0
Billboardy

Dla wielu polskich przedsiębiorstw reklama zewnętrzna to główny i podstawowy typ reklamy. Polega ona na eksponowaniu wybranych przez nas treści na świeżym powietrzu. Najczęściej, wykorzystuje się do tego celu przestrzeń w miastach oraz wzdłuż dróg i szlaków komunikacyjnych. Są to miejsca idealne do ustawiania między innymi billboardów, za pomocą których możemy oddziaływać na wielu potencjalnych klientów.  

Reklama na billboardzie – jak się do tego zabrać?

Jeśli prowadzisz własne przedsiębiorstwo, na pewno zdajesz sobie sprawę jak istotne jest komunikowanie się z otoczeniem twojej firmy. W ten sposób mamy możliwość pozyskania nowych odbiorców naszych produktów.

W wielu przypadkach skuteczniejsza okazuje się nie reklama zamieszczana w mediach, ale ta eksponowana w określonej okolicy – na przykład w twoim regionie lub mieście. Wówczas, najlepszym rozwiązaniem jest właśnie zainwestowanie w reklamę na billboardzie.

Jeśli zastanawiasz się jak tego dokonać – podpowiadamy. W pierwszej kolejności należy odnaleźć firmę, która zajmuje się udostępnianiem przestrzeni billboardowej. Jeśli w naszej miejscowości taka nie funkcjonuje – możemy postarać się o wykonanie nośnika oraz jego montaż od podstaw. Następnie, należy przygotować treść reklamową. Powinien zająć się tym profesjonalny grafik, który zaprojektuje dla nas plakat. Kolejny krok to jego wydruk oraz naniesienie na wybrany billboard.

Często wykorzystywaną alternatywą względem billboardów są telebimy, na których można wyświetlać treści wizualne – także w formie animowanej.

Gdzie powinien stać billboard?

Lokalizacja billboardu to sprawa kluczowa. W zależności od miejsca, w którym będziemy eksponować naszą reklamę, będzie ona mniej lub bardziej skuteczna w spełnianiu celów marketingowych. W jakie miejsca warto celować?

Przede wszystkim – wszędzie tam, gdzie występują duże skupiska ludzkie, czyli: centra miast, okolice dworców PKP i galerii handlowych, kampusy uniwersyteckie lub szpitale. Każda osoba mijająca nasz billboard lub spoglądająca na niego choćby kątem oka staje się potencjalnym konsumentem oferowanych przez nas produktów.

Warto również rozważyć wybór billboardu ulokowanego przy szlakach komunikacyjnych. Szczególnie atrakcyjne są najczęściej uczęszczane ulice, drogi przelotowe, wylotówki z miast, skrzyżowania oraz duże ronda. Duża ilość przejeżdżających nimi kierowców na pewno będzie działać na naszą korzyść.

Polecamy także wziąć pod uwagę miejsca często odwiedzane przez pieszych. Piesi, w przeciwieństwie do kierowców, mają więcej czasu, by dokładnie zapoznać się z naszą reklamą na billboardzie. Ponadto, przedstawianie im treści reklamowych nie rozprasza ich i nie stanowi zagrożenia w ruchu drogowym. Najczęściej wybierane to okolice bulwarów i parków, szlaków spacerowych, a także parkingi i przestrzenie przed dużymi centrami handlowymi.

Oczywiście, nie tylko wymienione wyżej miejsca mogą być dobrym pomysłem na eksponowanie reklamy zewnętrznej. Przykładowo – billboardy w Legnicy czy Katowicach umieszczane są także przy wjazdach na osiedla i blokowiska. Dzięki temu, mieszkańcy konkretnych osiedli mają możliwość „zadomowić” się z obecnością danej firmy.

Strona internetowa dla firmy – ile kosztuje i kiedy warto ją założyć?

0
Strona internetowa dla firmy
Fot. Pexels.com

Witryna internetowa zapewnia własne miejsce w sieci. To dzięki niej mogą Cię znaleźć Twoi potencjalni klienci i zapoznać się z produktami bądź usługami jakie oferujesz. W niektórych branżach strona www może pełnić funkcję portfolio, co mam miejsce w przypadku fotografów, kamerzystów czy grafików. Jeśli chcesz znaleźć odpowiedź na pytanie czy strona internetowa dla firmy jest niezbędna przeczytaj poniższy artykuł.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/strona-internetowa-dla-firmy-czy-ma-sens/

Ile kosztuje strona internetowa dla firmy?

Trudno podać jedną kwotę. Wiele zależy od tego jak ona ma wyglądać i z ilu elementów się składać. Innym czynnikiem wpływającym na koszt strony www jest to kto ją robi, freelancer czy agencja.

Jedną z najczęściej wykorzystywanych opcji w ostatnich latach jest tworzenie stron www na już istniejących schematach tzw. systemach CMS. Do najpopularniejszych należą WordPress, Joomla czy Drupal. Pozwala to oszczędzić część wydatków jednak nie okraja ich do zera. Do zmiany wielu elementów dalej będzie potrzebny programista.

Najniższe koszty wykonania strony internetowej zaczynają się od około 2 tys. złotych. Będzie to bardzo podstawowa strona, bez podstron. Takie elementy jak grafiki nie są uwzględnione w cenie.

Czy można samodzielnie wykonać stronę internetową dla firmy?

Samodzielne wykonanie strony internetowej dla firmy jest możliwe. Jednak jest to również bardzo czasochłonne. Dużo zależy również od umiejętności jakie posiadasz i zmian jakie chcesz wprowadzać na stronie. Jeśli przewidujesz, że co tydzień będą dokonywane zmiany na stronie warto zlecić to agencji marketingowej lub freelancerowi.

Strona internetowa dla firmy czy konta w mediach społecznościowych?

Możemy spotkać się z opinią, że strona internetowa jest obecnie przeżytkiem ponieważ każdy korzysta głównie z mediów społecznościowych. Nie jest to prawdą. Strony internetowe cieszą się dużą popularnością.

Jednak najważniejszym elementem przemawiającym za założeniem własnej strony www jest fakt, że jest to Twoja własność. W mediach społecznościowych Twoje konto może zostać zablokowane, a nawet całkowicie usunięte. Taka sytuacja w przypadku własnej platformy jaką jest strona www nie przydarzy Ci się.

 

Strona internetowa dla firmy to obecnie jedna z podstawowych rzeczy jakie należy zrobić zakładając przedsiębiorstwo. To idealna platforma do pokazania się potencjalnym klientom oraz pozostania w kontakcie z osobami już kupującymi Twoje produkty czy usługi.

Zobacz też: http://aortamag.pl/jaki-smartfon-wybrac-ranking-telefonow/

Dlaczego warto wdrożyć marketing internetowy?

0
Dlaczego warto wdrożyć marketing internetowy

Internet to na przestrzeni ostatnich lat najważniejsza przestrzeń, za pośrednictwem której realizuje się podstawowe cele biznesowe, bez względu na to, w jakiej branży działamy. Prawdą jest, że firma, która chce podążać za trendami, powinna inwestować w dobrze zoptymalizowaną stronę internetową. To oczywiście jest podstawą.

Jednak bez pewnych działań marketingowych nawet najładniej zrobiona strona w sieci nie zostanie odnaleziona przez pożądany segment klienta. Czy zatem jest sens inwestować w swoją działalność w internecie? Jak najbardziej jest sens, pod warunkiem jednak, że większość nakładów będziemy kierować w stronę marketingu internetowego. Dlaczego warto wykorzystać narzędzia online marketingu?

Praktycznie nieograniczone źródło nowych klientów

Internet to miejsce, które skupia uwagę zdecydowanej większości użytkowników z Polski oraz całego świata. Wystarczy zajrzeć w statystyki, by upewnić się, jak duży odsetek Polaków na co dzień korzysta z dobrodziejstw sieci. Na początku zeszłego roku średnio 28 milionów Polaków korzysta regularnie z dostępu do sieci. Warto mieć na uwadze, że są to liczby, które stale wzrastają w bardzo dynamicznym tempie. Co to oznacza dla nas? Źródło reklamy, która może dojść do wszystkich użytkowników internetu. Duże nakłady inwestycyjne czynione w stronę marketingu tradycyjnego zapewniają mały odzew ograniczonej liczby klientów. Decydując się na zainwestowanie tej samej kwoty na marketing internetowy, efekty będą kilkukrotnie lepsze.

 Większa rozpoznawalność marki za pośrednictwem przekazu online

Zdobycie rozpoznawalności w internecie jeszcze nigdy nie było tak proste, jak obecnie przy użyciu narzędzi marketingu internetowego. Kiedyś tylko duże firmy, posiadające stosowne nakłady finansowe mogły pozwolić sobie na szeroko zakrojone kampanie marketingowe. Za pomocą internetu nawet małe rodzinne firmy mogą stworzyć wokół siebie aurę atrakcyjności, która jest potrzebna do zaintrygowania klientów. Narzędzia online marketingu, w połączeniu z aktywnym działaniem w social mediach da bardzo pozytywny efekt bez względu na to, czy możemy pozwolić sobie na duże nakłady na marketing, czy nie.

Informacje dodatkowe: Dodatkowe informacje dostępne są na blogu https://lembicz.pl/ – sprawdź więcej.

Większe zasięgi = większe zyski

Każdy dzisiaj korzysta z internetu. Wielu użytkowników stara się przy tym stracić jak najmniej energii, dlatego szukając pewnych produktów lub informacji, posługujemy się prostymi zwrotami. Dzięki wykorzystaniu tego obszaru w marketingu internetowym zwiększamy szansę na to, że coraz więcej klientów przypadkiem natrafi na naszą stronę. Im więcej osób trafi na nas w sieci, tym więcej osób coś kupi. A wzrost zamówień to wzrost obrotów, który w końcowej fazie oznacza dla nas większe zyski.

Duży efekt przy małych nakładach

Narzędzia marketingu internetowego wciąż się rozwijają, a co za tym idzie, mogą być wykorzystywane do coraz to bardziej efektywnych działań. To z kolei pozwala nam na wykorzystanie potęgi tego narzędzia za stosunkowo niską cenę. Małe koszty marketingu internetowego zwrócą się błyskawicznie, o ile działania będą odpowiednio zaplanowane.

Popularne książki o tematyce giełdowej

0
Popularne książki o tematyce giełdowej

Niby Internet jest kopalnią wiedzy, ale wciąż jednak chętnie sięgamy do tradycyjnych książek. Robią to również inwestorzy giełdowi, zwłaszcza ci początkujący, pragnący poszerzyć swoją wiedzę czy poznać inne spojrzenie na giełdę od bardziej doświadczonych graczy. Jest to słuszne podejście, bo jak wiadomo wiedzy nigdy za wiele. A wiedza inwestorska być może pozwoli uniknąć wielu błędów czy pomyłek, których kosztem będzie utrata kapitału. To na jakie tytuły inni gracze najczęściej zwracają uwagę?

Taśmy pakowe – gdzie znaleźć najważniejsze informacje?

0
Taśmy pakowe

Chcesz dowiedzieć się wszystkich najważniejszych informacji na temat takich elementów, jak właśnie taśmy pakowe? Interesują Cię te konkretne akcesoria? Czym się one cechują? Jakie mają najważniejsze zalety? Gdzie można znaleźć zaś kluczowe informacje dotyczące tego właśnie zagadnienia? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdują się w naszym dzisiejszym poradniku.

Dlaczego tak dużo osób decyduje się w dzisiejszych czasach na firmy produkujące taśmy pakowe? Ta sprawa tak naprawdę nie jest przypadkowa. Pierwsza bardzo ważna informacja dotycząca tego tematu jest taka, że obecnie można zdecydować się tak naprawdę na różnego rodzaju elementy tego właśnie konkretnego typu. Pamiętaj, aby taśmy pakowe były wybierane tylko oraz wyłącznie od sprawdzonych przedsiębiorstw. Czym jednak powinny rzeczywiście cechować się oraz scharakteryzować takie właśnie konkretne podmioty? Pierwsza bardzo ważna informacja dotycząca tego tematu jest taka, że nowoczesne firmy produkujące taśmy pakowe powinny być wybierane na przykład na bazie doświadczenia. Coraz więcej Klientów wychodzi właśnie z tego konkretnego założenia. Jest to natomiast naprawdę bardzo dobra idea. Świetna wiadomość związana z tym tematem jest taka, że rzeczywiście można zdecydować się na różnego rodzaju taśmy pakowe tego konkretnego typu, które są produkowane przez podmioty doświadczone, mające dobre opinie oraz wyposażone w bardzo profesjonalny park maszynowy. Oczywiście, rozmaite maszyny i narzędzia są nadzorowane przez bardzo wykwalifikowanych pracowników. Co jeszcze warto wiedzieć na temat firm wykonujących zawodowo taśmy pakowe? Tak naprawdę nic w ramach tego tematu nie stoi na przeszkodzie, by liczyć na wyjątkowo atrakcyjne warunki finansowe. Pierwsza istotna kwestia jest taka, że tego typu produkty są generalnie stosunkowo tanie. Na dodatek projekty są wykonywane całkowicie za darmo. Inna cenna informacja jest taka, że można liczyć na usługi transportowe gratis szczególnie biorąc pod uwagę relatywnie duże zamówienia. Kto natomiast korzysta z pomocy tych właśnie konkretnych podmiotów? Są to między innymi Klienci indywidualni. Tak samo, jak osoby, które zamawiają stosunkowo hurtowe ilości.

Chcesz zaś dowiedzieć się wszystkich kluczowych informacji dotyczących tego tematu? Jak można je znaleźć? Między innymi wchodząc na blog http://tasmapakowaznadrukiem.pl/. Czym tak naprawdę charakteryzuje się ta właśnie strona internetowa? Dlaczego jest tak bardzo popularna? Między innymi taka właśnie strona internetowa jest prowadzona przez bardzo dobrych specjalistów od tego zagadnienia. Są to osoby mające dużo wiedzy teoretycznej oraz tak samo również dużo wiedzy praktycznej. Poza tym można liczyć na bardzo urozmaicone tematy. Taki właśnie blog internetowy jest prowadzony przez osoby, które chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami na rozmaite kwestie.

Jaka wiedza jest – kolokwialnie pisząc – podawana jednak na tego typu stronach internetowych? Już teraz można między innymi dowiedzieć się, czym charakteryzują się naprawdę profesjonalne taśmy pakowe z firmowym nadrukiem. Możemy zdradzić, że są to elementy, które charakteryzują się między innymi solidnością oraz naprawdę bardzo dużą wytrzymałością. Inna cenna informacja jest taka, że profesjonalne taśmy pakowe z firmowymi nadrukami rewelacyjnie służą do promowania konkretnej działalności gospodarczej. Jakie jeszcze inne tematy są poruszane? Można również dowiedzieć się tego, w jaki sposób taśmy pakowe z nadrukiem podnoszą prestiż marki itp. Tak, jak wspominaliśmy tematyka artykułów jest naprawdę wyjątkowo urozmaicona.

Czy papier ma sens? Nowoczesne środki przekazu marketingowego

0
Czy papier ma sens? Nowoczesne środki przekazu marketingowego

Mówi się, że jeśli nie ma cię w Internecie, nie istniejesz. Nie do końca jest to prawda, bo z pewnością widzieliście malutkie zakłady rzemieślnicze czy osiedlowe cukierenki, które działają nieprzerwanie od wielu lat, a nie mają potężnych zasięgów w mediach społecznościowych. To tylko dowód na to, że nie samym Internetem człowiek żyje i warto od czasu do czasu zainwestować w reklamę wychodzącą poza ekran smartfona czy matrycę monitora!

Lean Manufacturing z ERP: podstawy dla użytkowników

0
Lean Manufacturing z ERP: podstawy dla użytkowników

Lean Manufacturing (czasami określane jako „Just-In-Time„, JIT) to system zarządzania produkcją, który znany jest od dziesięcioleci. Jednak gdy w latach osiemdziesiątych pojawiły się systemy oprogramowania ERP, wczesne próby integracji JIT z ERP zwykle kończyły się brakiem zgodności między oryginalnymi, ale nieco hierarchicznymi koncepcjami opartymi o ERP, a bardzo elastycznym podejściem oferowanym przez doktrynę JIT w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

W związku z tym, z punktu widzenia biznesowego, przez pewien czas oba systemy ewoluowały, wzajemnie się wykluczając. Jednak z biegiem lat potrzeba integracji JIT z ERP nabrała większego znaczenia, co ostatecznie przyczyniło się do rozwoju kilku zintegrowanych metodologii, a także wykorzystania powiązanych i zgodnych z ERP zestawów narzędzi, w tym Six Sigma, Agile, DevOps, Kaizen, Kubernetes i Mesosphere, nie wspominając już o Chef, Puppet i innych.

Interesujące jest to, że każda z tych metodologii, a także stworzonych dzięki nich produktów nadal reprezentuje pierwotne cele biznesowe JIT również dzisiaj, w taki sam sposób, jak miało to miejsce w przeszłości. Wystarczy wspomnieć o:

  • minimalizacja odpadów,
  • zmniejszaniu zapasów według aktualnych możliwości,
  • optymalizacji tempa produkcji,
  • reagowaniu na zapotrzebowanie rynku,
  • odpowiadaniu na potrzeby klienta,
  • zaufaniu do dostawców,
  • ciągłym doskonaleniu

ERP i Lean Manufacturing dzisiaj

Przeprowadzenie zmian i ciągłe doskonalenie są często trudniejsze niż niektórym się wydaje. Metodologie takie jak JIT i Total Productive Maintenance (TPM) wymagają zmian w sposobie myślenia i przepływie pracy w całej organizacji, które naprawdę sprawdzają, jak zwinna jest twoja organizacja – mówi Bryan Christiansen, dyrektor generalny Limble CMMS.

Obecnie cele ERP i JIT są ze sobą w pełni zgodne, co znajduje zastosowanie zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.

Z pewnym opóźnieniem to przekonanie staje się coraz bardziej akceptowalne przez znaczące firmy badające rynek, np. Boston’s AMR Research. – Przez 25 lat wielu ludzi wierzyło, że Lean i ERP są zasadniczo niezgodne – uważa wiceprezes tej firmy, Jim Shepherd. – Jednak w rzeczywistości nigdzie nie są one tak niekompatybilne, jak niektórzy sądzą. Termin Lean Manufacturing nie ma mistycznego znaczenia, które czyni go niezgodnym ze standardami ERP – mówi Shepherd, który zaraz jednak dodaje: – użytkownicy ERP muszą być odpowiednio wykształceni i wyszkoleni, aby zrozumieć podstawy Lean Manufacturing. Ważne, aby wiedzieć, że koncepcje Lean Manufacturing mogą być realizowane bez produkcji ERP (lub innych typów systemów technologicznych), tak jak ERP można wdrożyć bez Leanu.

Historia nieporozumień

Z drugiej strony, nieporozumieniem jest też przekonanie, że Lean i technologia ERP wzajemnie się wykluczają. Tylko dlatego, że każdy z nich może być używany w zastępstwie drugiego, nie oznacza, że nie mogą współgrać razem. W rzeczywistości coraz większa liczba pakietów oprogramowania ERP średniej klasy jest kierowana specjalnie do użytkowników Lean, a producenci uważają, że ich systemy umożliwiają postępowanie według wzorców Lean.

Przykładowo, QAD Inc. promuje Lean od ponad 20 lat, co czyni go jednym z pierwszych dostawców oprogramowania dla przedsiębiorstw, które umożliwiają współużytkowanie Leanu i ERP.

– Producenci mają ogromną potrzebę zwiększenia skuteczności i wydajności. Muszą maksymalizować efektywność pracowników i ilość surowców, aby móc utrzymać odpowiednie marże i jakość. Kiedyś można było zrobić wszystko w oparciu o wizualne wskazówki i karty Kanban – mówi Phil Friedman z QAD. – Jednakże teraz świat jest inny, co najbardziej widać w globalnych łańcuchach dostaw. Prawda jest taka, że potrzebujesz dziś systemu ERP – dodaje.

ZOBACZ TEŻ